„McKinsey: tombol a negyedik ipari forradalom, de túlbecsülik magukat a cégek” címmel jelent meg egy háttérbeszélgetés az Ipar 4.0 témában a Portfólión.

Néhány kiemelés a cikkből.

„Kadocsa András, a McKinsey partnere elmondta, hogy az Ipar 4.0 égisze alatt új ipari forradalom zajlik. Ez egy olyan ipari forradalom, hogy valójában nem is az, mivel szinte semmi olyat nem találnak fel, ami ne lett volna 15 éve, viszont ezek a dolgok olcsóbbak, flexibilisebbek lettek.”

„Ma már nem lehet elérni 20-30%-os termelékenység-növekedést a termelés egyszerű rendszerezésével, a Lean-módszerre való átállással, ennek fejlesztésével.”

„Rengeteg cég követi el azt a hibát, hogy számottevő erőforrást tesz a transzformációba, de az év végére lényegesen nem befolyásolja semmiben a cég profitját. Alig mondja valaki, hogy a nyereségességnek változást érzékelne.”

„A szakember szerint a digitális teljesítménymenedzsmenttel kell kezdeni a transzformációt, vagyis a termelés menedzsmentjének digitalizációjával, melynek segítségével sokkal gyorsabban fel lehet térképezni a gyártás hibáit, javítani lehet ezeket.”

„Miközben a világ cégeinek 62-77%-a rendelkezik már digitális gyártási pilottal, de alig 24-27%-uk használja ezeket a megoldásokat a mindennapi gyártásban.”

https://www.portfolio.hu/vallalatok/mckinsey-tombol-a-negyedik-ipari-forradalom-de-tulbecsulik-magukat-a-cegek.3.313929.html

A cikkből kiemelt részletek is arra utalnak, hogy sehol sem tartunk, nagyjából senki sem találta meg a bölcsek kövét, hogy mit lehet az egész Ipar 4.0-val kezdeni. Az látszik, hogy a meglévő hatékonysági problémák, beleértve a minőséggel kapcsolatos problémákat, áll a középpontban, de nem látszik az igazi megoldás.

Minőségügyi szakemberként az feladatunk, hogy az Ipar 4.0 kezdeményezéseket értsük meg. A vállalatoknál legyünk az Ipar 4.0 projektek részei, keressük meg azokat a módszereket eszközöket amelyek, valós eredményre vezetnek. Találjuk meg a saját jövőnket a megváltozott körülmények között. Hívjuk mindezt Minőség 4.0-nak.