Kobe Steel botrány vizsgálata befejeződött.
A korábbi bejegyzésben már említett Kobe Steel Co. japán acélgyártó cég minőségi adatok hamisítását érintő belső vizsgálata, ami a múlt év második felében kezdődött, a végéhez ért.
A cég vezérigazgatója és több vezetője lemondott. A vizsgálat során kiderült, hogy a hamisítási gyakorlat már a 1970-es években elkezdődött, mind az acélgyártási, mind a réz és alumínium gyártási területen.
Főbb vizsgálati megállapítások megállapítások közül többet már a korábbi bejegyzésben felsoroltunk. Itt csak a felfedett hamisítási módszereket sorolnám fel:
- vizsgálati jelentések meghamisítása,
- vizsgálatok részleges elvégzése,
- vizsgálati adatok hamisítása,
- mechanikai tulajdonságok vizsgálatának elhagyása,
- keménység vizsgálat végzése a szakítószilárdság vizsgálata helyett,
- vizsgálati adatok generálása,
- vizuális vizsgálat részleges elvégzése,
- szilárdsági vizsgálat adatainak hamisítása,
- alkatrész vizsgálat kihagyása.
Mindezek mellett azt is megállapították, hogy biztonsági hatása nem volt ezen tevékenységeknek.
Érdemes átgondolnia és a saját munkáját is áttekintenie minden minőségügyi szakembernek, hogy milyen lépéseket tesznek mindezen tevékenységek jövőbeni megelőzésére és azok következményinek csökkentésére, az a vállalti politika változása, a gyökérok elemzés és a javasolt intézkedések listája alapján.
Vállalti politika változása
1. Biztonság: A vevőinknek leszállított nem megfelelő termékek biztonságának az ellenőrzése az elsődleges fontosságú.
2. Elszámoltathatóság: A társadalomra való hatást szem előtt tartva a felelősségünk elismerése mellett minden szükséges lépést megteszünk a megismétlődés megelőzésére. és ezeket nyilvánosságra hozzuk.
3. Alapvető reform: A megismétlődés megelőzésére, alapvető reform lépéseket teszünk, beleértve a vállalati kultúrát és a szervezet menedzsment rendszerét érintő kérdéseket is.
4. Bizalom visszaállítása: Minden szükséges lépést megteszünk a világon élő összes ember bizalmának a visszaszerzésére, nem is említve a vevőinket, partnereinket, közösségeinket, részvényeseinket, és minden érintett felet.
Gyökérokok
- A menedzsment hajlama a nyereségesség túlhangsúlyozására és az elszigetelt szervezeti kultúra.
- A termelő létesítmények kiegyensúlyozatlan működése
- Nem megfelelő minőségellenőrzési folyamatok, amelyek megengedték a helytelen magatartást
- A szerződéses követelmények szigorú betartására fordított figyelem csökkenése
- Nem megfelelő szervezet
A javasolt megelőző intézkedések az egyes gyökérokokra, a megismétlődést megelőzendő
1. A menedzsment hajlama a nyereségesség túlhangsúlyozására és az elszigetelt szervezeti kultúra.
Reformok:
- „Minőségügyi alapelvek” lefektetése, amely abból indul ki, hogy a termék minőség elsőbbséget élvez a szállítási határidőkkel és a költségekkel szemben, biztosítva a maximális erőfeszítéseket a a technológia, termékek és szolgáltatások iránti bizalom visszaszerzésére.
- A célokról és teljesítményről szóló nézetek felülvizsgálata.
- Nyitott munkahelyi kultúra létrehozása, ahol a munkavállalók szabadon megbeszélhetik a véleményüket egymással
2. A termelő létesítmények kiegyensúlyozatlan működése
Reformok:
- Megfontolják a minőségirányítás megerősítését, szervezeti és tudatossági reform támogatását, valamint a külső emberi erőforrások bevonását
- Üzleti folyamat átvizsgálása, amely lehetővé teszi a folyamatok kapacitásának és a megfelelő próbagyártás azonosítását
- A minőségbiztosítási dolgozók osztályok közötti forgatásának kezdeményezése
3. Nem megfelelő minőségellenőrzési folyamatok, amelyek megengedték a helytelen magatartást
Reformok:
- Mérési eredmények automatizált rögzítésének támogatása, technológiai és adminisztratív intézkedések bevezetése, beleértve a folyamat képesség javítást is
- A működési felépítésben és a rendszerekben a hiányosságok feltárása, minden működési helyszínen, még azokban is, amelyekről nem jelentettek helytelen viselkedést
4. A szerződéses követelmények szigorú betartására fordított figyelem csökkenése
Reform:
- Átfogó belső képzési program készítése minden munkatárs részére, e-learning eszközöket is felhasználva ahol szükséges, annak biztosítására, hogy egységesen megértsék a szerződéses követelmények betartásának szükségességét
5. Nem megfelelő szervezet
Reformok:
- Minőségbiztosítási osztály létrehozása a az Alumínium és Réz üzletágnál, az audit funkció és az oktatások végzésére minden működési helyen; A minőségbiztosítási részleg közvetlenül a működési hely vezetőjének alárendeltségébe kerül – amely felel a minőség biztosításáért, hogy az független legyen a gyártástól, biztosítva a minőségellenőrzési és a a minőségbiztosítási funkciók szétválasztását.
- Minőségbiztosítási osztály létrehozása a központban 2018 januárjában, a minden üzleti egységben lévő minőségbiztosítási osztályok által végzett auditok állapotának ellenőrzésére és az egyes üzleti egységek üzleti helyszíneinek és a csoport cégeinek az auditálására.